معرفی دراپ کت و شلوار

زمان تقریبی مطالعه : 1 دقیقه
معرفی دراپ کت و شلوار

کت و شلوار مردانه شامل یک ست کامل لباس با حداقل یک کت، یک شلوار و یک جلیقه می‌شود، اما گاهی اوقات ممکن است پیراهن و کراوات یا دستمال گردن و پاپیون هم جزء یک ست کت و شلوار مردانه قرار داشته باشد. برای انتخاب و خرید یک کت و شلوار مردانه متناسب با سایز و فرم بدن، شما می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید تا تطبیق آن با ویژگی‌های بدنتان همخوانی داشته باشد.

در این میان یکی از راهکار‌های مطمئن و کاربردی برای اینکه کاملاً کت و شلوار موردنظر شما بر روی ساختار بدنتان بنشیند و جلوه خاصی به استایل شما بدهد، شناخت دراپ متناسب با اندامتان است. 

دراپ چیست؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید دراپ یعنی چه و این اصلاح چرا برای کت و شلوار مردانه به کار می‌رود؟ در پاسخ به این سؤال لازم است بگوییم؛ معنی دراپ که در انگلیسی به آن Drop گفته می‌شود، در واقع اختلاف دور قفسه سینه و دور کمر است که به‌عنوان یک مقیاس اندازه‌گیری برای برش و دوخت انواع کت و شلوار مردانه به کار برده می‌شود.



دراپ ۸ یا برش ورزشی

این نوع دراپ برای افرادی مناسب است که لاغراندام بوده و نسبت به هیکلشان دارای قد بلندتری هستند. تفاوت این برش با برش استاندارد در این است که قد کت، قد آستین بلندتر و سایز کت جذب‌تر در نظر گرفته می‌شود. اختلاف دور سینه و کمر در دراپ ۸ یا برش ورزشی به‌اندازه ۸ اینچ بوده و از آنجایی که قد کت بلند است، این امر باعث می‌شود که استایل پایین تنه کوتاه‌تر دیده شود، بنابراین بهتر است آقایانی که قد بلندی دارند (استایل مردان قد بلند) و نسبتاً لاغراندام هستند، کت و شلوار با دراپ ۸ را برای خود انتخاب نمایند.

در این نوع دراپ برای دور سینه جلیقه فضای بسیار بازتری در نظر می‌گیرند، لذا آقایانی که بدن آن‌ها خیلی تنومند یا به اصلاح هیکلی است، با پوشیدن این سایز کت و شلوار می‌توانند احساس راحتی و برازندگی بیشتری داشته باشند.

البته این مطلب، دلیلی بر این نیست که افراد چاق و فربه لازم است از دراپ ۸ استفاده کنند، بلکه اندازه کمر شلوار در برش ورزشی درست مانند دراپ ۶ بوده، با این تفاوت که سایز جلیقه و سرآستین یا دور بازو کمی آزادتر است. با این وجود آقایانی که دور کمر و پهلوی بزرگ‌تری دارند، بهتر است در انتخاب کت و شلوار مناسب برای خود، کمی دقت بیشتری داشته باشند. در فروشگاه‌های کت و شلوار که محصولات با سایزبندی استاندارد ارائه می‌شود، برای دراپ ۸ ممکن است از اصلاح برش کلاسیک هم استفاده نمایند.

جمع بندی

در این مطلب از گراد درباره اینکه دراپ یعنی چه و انواع دراپ کت و شلوار صحبت کردیم.


مدیر
چهارشنبه، 11 اسفند 1400


نظر شما

متن نظر